torsdag 10 november 2011

Vårrullar


Just nu håller jag på att prova en del av Mrs Cheng´s asiatiska sortiment så det kommer bli mycket asiatiska recept och även en del omdömen på deras produkter. Denna gång gjorde jag vårrullar och produkterna från Mrs Cheng som jag provade var japanese soy, alltså japansk soja den var god och inte för salt som så många sojor brukar vara. Jag använde mig även av deras böngroddar de smakade inte så mycket men deras sweet sour sauce var god, en bra balans mellan hetta och sötma
Vårrullar
10 st
Ingredienser:
10 st. rispapper
500 g köttfärs
2,5 msk japanese soy/japansk soja
1 burk, 170 g böngroddar
svartpeppar
smör och olja till stekning
Tillbehör:
sweet sour sauce/sötsur sås
sallad med t.ex. crispsallat, körsbärstomater och satsumas

Gör så här:
1.      Stek färsen i lite matfett. Peppra eftersmak och tillsätt soja och böngroddar. Rör om tills allt har blivit genomvarmt.
2.      Blöt lägg ett papper i taget tills de blir mjuka. Fyll dem med köttfärs och vik ihop till paket.
3.      Stek dem i olja tills de är gyllenbruna och servera tillsammans med sweet sour sauce och en sallad.

Välkommen hit igen och kommentera gärna, jag vill höra era synpunkter! J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar