söndag 27 november 2011

Café Victoria

Första advent! Det firade jag med att börja min provsmakning genom Umeås Caféer. Jag åkte till Café Victoria på Mariedal i Umeå och med bilder och text ger jag mitt omdöme om fikabesöket.

Målgrupp och interiör: Nu för tiden sitter de ihop med en inredningsbutik i romantisk lantlig stil. Det verkar även populärt för barnfamiljerna att stanna till här eftersom Barnens hus ligger i samma byggnad. Jag skulle säga att Café Victoria har en väldigt blandad målgrupp. Interiören är romantisk och de mysigaste platserna finns i rummet vid entrén.

Maten: Först ut är en Kokos – kolakaka som var seg med en härlig chokladkola smak. Helt klart något för den som vill ha en rejäl gobit.

Jag provade även det här mastiga chokladverket; Victorias Chokladbakelse. Botten var en vanlig kladdkaka och toppingen en chokladkräm med kaffesmak tror jag. Inget ut över det vanliga men god var den i alla fall.

Själv tog jag lingondryck till fikat men mina föräldrar som följde med drack kaffe och gav det godkänt. Min mamma valde ett Wienerbröd som såg så gott ut, jag var helt enkelt tvungen att ta mig en smakbit. Den var det bästa wienerbrödet jag ätit på länge, kanske i samma klass med den jag åt förra gången jag var i Köpenhamn. Frasig, söt och varm, det kändes som den kom direkt från ugnen. Så jag rekommenderar alla Wienerbrödfantaster att åka till Café Victoria i Umeå. 

Av 5 möjliga muffins ger jag Café Victoria........


God 1:a advent!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar