torsdag 19 juli 2012

Glasstest av Sia´s Il Levante Pistacia


Glasstest 12, 2012
Nu går jag tillbaka till att prova ett par Sia glassar. Först ur är Il Levante Pistacia. Det är en mjuk pistaschglass toppad med choklad och rostade bitar av pistaschmandel i en strut med chokadbotten. Jag tycker det är svårt att hitta produkter med riktigt god pistaschsmak, jag har bara funnit det en gång och tyvärr blev det här inte den andra. Fast pistaschen smakade absolut inte bittert som den ofta kan göra. Pistacia var lagom söt och struten var mycket god liksom i tidigare siastrutar. Men det blev för mycket pistasch och jag tröttnade på glassen efter ett tag. Jag avslutar med att ge Il Levante Pistacia betyg 2 av 5 och fortsätter med höga förväntningar på nästa Siastrut, Nöt-Crème.

Slappa och ha det skönt i sommarsverige i helgen, jag drar till Norrköping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar