tisdag 23 april 2013

Glasstest av Triumf Glass Dumlestrut och Lionstrut

Glasstest 1, 2013

Dags att dra igång provsmakningen av årets glassnyheter. Denna gång börjar jag med två av Triumf Glass nyheter. Först ut är Dumlestruten som smakar precis som godiset fast i glassform. Den stora och spröda våfflan med chokladtäckt insida fylls med en toffeegräddglass som är god men jag önskar att den vore något krämigare. Kärnan fylls av en kolasås som är lagom söt och toppen täcks av ett överdrag med smak av toffee och choklad. En bra glass men med några svaga punkter och en brist på innovation ger jag Dumlestruten betyg 4 av 5.









Lionstruten, vilken höjdare. Lite skeptisk var jag i början, tänkte att den skulle kännas som en efterapning av GB´s Tiptop men så var inte fallet. Även denna våffelstrut var spröd med choklad längst sidorna inuti.  Kolaglassen hade en bra sötma med en karamellig smak med toner av choklad. Den ljusa kolsåsen som följer våfflans mitt, var fast och inte heller för söt. På toppen finner man ett täcke av riskrisp som är täckt av mjölkchoklad. För att få glassen perfekt skulle jag vilja att mjölkchokladen skulle bytas till mörk choklad, men men…. Det har varit en bra start av glasstestandet, jag ger Lionstruten betyg 5 av 5!








Nu är årets glassäsong äntligen igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar