lördag 21 april 2012

Glasstest av Sia´s Putte

Glasstest 2, 2012
Idag var jag redan sugen på att prova en till glass och denna gång blev det Sia´s glass Putte. En laktos- och glutenfri strutglass med vaniljglass och blåbärssylt. Glasstruten var god för att både vara laktos- och glutenfri. Vaniljglassen var bra men inte utmärkt som många av Sia ´s andra glassar. Blåbärssylten tyckte jag var för söt och jag skulle föredra om det var hela blåbär istället för sylt. Men jag blev glad över att sylten inte var helt slät. Jag tror att glassen riktar sig i första hand mot barn så om man ska lägga Putte i barnkategorin passar nog sylt ändå bäst. Rånet var krispigt trots att det inte innehöll gluten men jag skulle gärna ha det tunnare. Jag gillade att rånet hade en chokladtäckt insida och choklad i spetsen. Om jag nu ska sammanfatta det hela vill jag säga att det var ett bra laktos- och glutenfritt alternativ men det blir ingen glasstrut som jag kommer köpa regelbundet. Den får betyg 3 av 5.
Jag håller hårt i mina 5 ´or fast jag vet att det finns en hel del guldkorn i Sveriges glassboxar. Nästa gång blir det en kulglassen PäronJordgubb med någon form av cookie till.

Ta dig en glass som efterrätt vet ja´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar