måndag 23 april 2012

Glasstest av Sia´s PäronJordgubb




Glasstest 3, 2012
Idag provade jag Sia´s PäronJordgubb  med en hembakad nonstopcookie till. Jag blev väldigt förtjust i glassen det är jordgubbsgräddglass och pärongräddglass med päronsylt i 1 ½ liters förpackning. Det fanns en gammaldags känsla över den med somriga smaker och en gräddig konsistens, mums! En riktig klassiker som inte var sliskigt söt. Jag blir sugen att köpa våffelstrutar och fylla med denna glass. Jag tror det blir svårt att hitta någon bättre svensk gräddglass med dessa smaker och ger den betyg 4,5 av 5. Den lämnar dig inte besviken, nostalgi för de vuxna och en succé hos barnen. Nästa gång provar jag styckglassen Bourbón Vanillia.

Snart fortsätter denna glassiga resa....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar